Rugpijn is de meest voorkomende reden voor ziekteverzuim

In Categorie 1, Uncategorized

Van alle klachten aan het bewegingsapparaat, veroorzaakt lage rugpijn de hoogste kosten vanwege arbeidsongeschiktheid en ziekteverzuim. Daarmee is het dus ook een economisch probleem. Van de werknemers die meer dan 13 weken afwezig zijn, meldt 19 procent rugproblemen en 13 procent nek-, schouder- en armklachten.

Interessante feiten over rugpijn

• Buikslapers hebben meer nek- en rugklachten dan rug- en zijslapers. De draaiing van de
    nek zorgt voor irritatie van de gewrichten in de nek. De extreme holling van de onderrug
    zorgt voor klachten in de onderrug
  • Stress, negatieve stemming en zorgen zijn van grote invloed op rugpijn
  • Chronische rugklachten kunnen herstellen
  • Chiropractie is een van de veiligste en effectiefste behandelmethoden ter wereld
  • De meeste lage rugpijn gevallen zijn toegeschreven aan mechanische of musculoskeletale aandoeningen, wat betekent dat ze niet worden veroorzaakt door infecties, breuken, of andere ernstige aandoeningen
  • De kosten van de zorg voor nek- en rugklachten bedroegen 1,3 miljard euro in 2011. Dat komt overeen met 25% van de totale zorgkosten die gemaakt werden voor ziekten van het bewegingsstelsel en bindweefsel en 1,5% van de totale kosten van de gezondheidszorg in Nederland

Manipulatie van de wervelkolom meest effectief

Een uitgebreide studie van alle momenteel beschikbare zorg voor lage rugklachten, uitgevoerd door the Agency for Health Care Policy and Research (een onderzoeksorganisatie van de Amerikaanse overheid), beveelt bij rugpijn aan te kiezen voor de meest conservatieve zorg. Ze adviseren manipulatie van de wervelkolom, als de enige veilige en effectieve, medicatievrije vorm van behandeling voor acute lage rugklachten.

Pas uw aanvullende zorgverzekering aan, dat kan t/m 31 januari 2017

Heeft u ook last van rugpijn? Neem het serieus en wacht niet te lang met het ondernemen van actie. Veel mensen weten bijvoorbeeld niet dat tot en met 31 januari het zorgverzekeringspakket nog kan aangepast mag worden! U kunt kiezen voor een uitbreiding voor chiropractische zorg (alternatieve geneeswijzen). In andere gevallen, is preventie beter dan genezen!