Acupunctuur

chiropractieWat is acupunctuur?
Acupunctuur is een medische wetenschap gebruikt door vroege artsen in Oost-Azië voor meer dan 5000 jaar om pijn en disfuncties in het lichaam te behandelen. Er zijn meer dan 500 acupunctuurpunten op het lichaam die direct van invloed zijn op het lichaamseigen energienetwerk, genaamd Qi. Qi heeft geen directe Engelse vertaling, maar kan worden vertaald als ‘vitale energie’ of ‘levenskracht’. Qi is de kracht dat dingen leven, animatie en beweging geeft.

Chinese geneeskunde werkt om balans te brengen in een persoons interne milieu. Fysieke, emotionele en milieu stressoren die elk het lichaam anders beïnvloeden. Het gebruik van haar-dunne naalden op bepaalde acupunctuurpunten, creëert een endorfine-reactie die energie af geeft als trigger de natuurlijke instinct van het lichaam om zichzelf te genezen.

Wat kan acupunctuur behandelen?
Acupunctuur is algemeen bekend om pijn te verlichten, maar het is ook nuttig voor vele aandoeningen waar pijn niet het primaire probleem is . Wij kunnen helpen met · Angst · Slapeloosheid · Astma · Allergieën · Gynaecologische aandoeningen · Pre-enPostnatal zorg · Gastro-intestinale gebeurtenissen · Acne, Facial verjonging en meer.

Cupping:een therapie ontworpen om de bloedstroom te stimuleren door het gebruik van kleine glazen bekers. Een vacuüm wordt gemaakt onder de cup met behulp van warmte en zuiging en wanneer nodig kunnen de bekers langs de huid worden bewogen.

Guasha: een andere techniek die een anti-inflammatoire en immuun beschermend effect heeft dat dagen na een enkele behandeling nog door werkt. Deze is voor het effect op pijn, stijfheid, koorts, chill, hoesten, piepende ademhaling, misselijkheid en braken etc.

Moxabustion: een behandeling die bestaat uit het branden van een gedroogde Chinese kruid Mugwort genoemd. Het wordt gebruikt om acupunctuurpunten te verwarmen ter verbetering van het genezingsproces

Auricular Acu/oorzaden: Acupunctuur gebaseerd op het idee dat het oor een microsysteem als afspiegeling van het hele lichaam is. Met meer dan 200 punten om uit te kiezen, Auricular acupunctuur is een briljante alternatieve of doorkoppeling naar traditionele naalden